Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Health technology assessment od digital diabetes therapeutics
Klásek, Jan ; Votápková, Jana (vedoucí práce) ; Bertoli, Paola (oponent)
Prevalence cukrovky 2. typu se celosvětově zvyšuje. Toto chronické onemocnění vede ke zhoršení kvality života a přináší značnou finanční zátěž pro národní zdravotnické systémy. Ačkoliv onemocnění diabetem není zcela vyléčitelné, lze jej kontrolovat zavedením a udržováním zdravých životních návyků. V dnešní době lze takovou intervenci provádět prostřednictvím mo- bilních zařízení s menší nutností zapojení zdravotnického personálu. Tato diplomová práce zkoumá nákladovou efektivitu podpory zdravého životního stylu poskytovanou prostřednictvím mobilní aplikace na německém vzorku 42 pacientů z klinické studie. Analýza je provedena pomocí Markovova řetězce v diskrétním čase pro různé délky modelu. Robustnost výsledků je ověřována pomocí deterministické i pravděpodobnostní analýzy citlivosti. Výsledky naznačují, že digitální intervenci lze považovat za nákladově efek- tivní v krátkodobém i dlouhodobém horizontu ve srovnání se současnými standardy péče. 1
Negativní aspekty nasazování ICT
Weinsteinová, Adéla ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním negativních aspektů objevujících se při používání vybraných oblastí informačních a komunikačních technologií. Hlavní pozornost je věnována virtuální realitě, konkrétně 3D projekci, v rámci které se zaměřuji na stanovení rozhodnutí, zda její používání generuje negativní dopady na fyzický a psychický stav uživatele, o jaké dopady se přesně jedná a co je jejich pravděpodobnou příčinou. První část práce je věnována vysvětlení pojmu a historii vzniku ICT, osvětlení principu multidimenzionality a jednotlivých obsahových dimenzí. Následuje určení, které oblasti ICT se v současné době potýkají při jejich používání s negativními efekty. Zjištěný výčet těchto oblastí je zúžen na šest konkrétních technologií, s nimiž má možnost se setkat běžný koncový uživatel. Tyto konkrétní technologie byly podrobeny zkoumání formou dotazníkového šetření, které mělo za výsledek stanovení jedné, mezi uživateli nejvíce používané, technologie, tj. virtuální reality, na níž byl následně proveden experiment vyvozující nežádoucí účinky způsobované jejím využívání. U ostatních pěti vybraných technologií jsou diskutována nejpodstatnější negativa, s nimiž se v současnosti potýkají. Hlavním přínosem práce je určení nežádoucích efektů při ponořování se do virtuální reality sledováním 3D projekce založené na různých typech technologií, tj. 3D projekce za použití anaglyfu, pasivní 3D projekce a aktivní 3D projekce, a porovnání, zda je výskyt negativních účinků závislý na použitém typu technologie. Součástí je i zjištění, do jaké míry je možné být touto virtuální realitou pohlcen.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.